Monday, September 14, 2009

How to Photoshop:Session 2


hello ladies and gents!

Kali ni nak memberi penerangan tentang adobe photoshop skills dan kaitan dengan jenis camera yang anda gunakan.Ia memang berkait rapat kalau anda mahukan hasil yang terbaik.

Tips 1:
Kuasai basic skills adobe photoshop.Itu saja haha

Tips 2:
Usaha tangga kejayaan.Kalau nak explore photoshop skills ni memang tiada limitasi.Anda bebas untuk mengekspresikan kreativiti anda.Habiskan masa terluang anda dengan mengadap photoshop selama berjam-jam/hari/minggu/bulan.

Tips 3:
Pastikan resolution gambar yang hendak diedit itu tinggi.Barulah noise problems tidak timbul.Gambar akan lebih telus dan jelas.


Tips 4:
Gunakan camera yang berkemampuan tinggi.Dslr atau digital camera seperti cybershot or digital ixus ke apa.Aku tak tahu sangat model digital camera yang hebat.Sebab digital camera aku guna pon Lumix saja.Penggunaan phone camera tidak digalakkan kerana nanti hasil gambar tak jelas dan noise problem.


Tips 5:
Edit ikut selera perut.Editing ni bukan ada 1 style je korang boleh buat.So banyakkan kajian dan tengok style editing orang lain.Flickr,Myspace dll.Rajinkan diri untuk mengkaji.Kalau tak kreatif,tiru dulu gaya orang lain.Belajar sikit demi sedikit.



Sooooo,kali ni ada 5 tips untuk jadikan gambar anda semua lebih mantap dan tinggi kualiti.Semoga berjaya! dan Selamat Hari Raya Puasa kepada semua umat Islam! :)

5 comments:

  1. ohh.digital camera porn boleyy rupanyaa.ok ok.trimas:D

    ReplyDelete
  2. yeahhh
    semua pon boleh
    cuma nanti result lain lah qualitinya

    ReplyDelete
  3. oh ye btol.DSLR power auto focus.ok ok.thank you very much.:)

    ReplyDelete
  4. yeah processor *betul ke ejaaan dalam dslr lagi hebat mengikut model
    so image yang terhasil lebih halus dan tajam
    haha

    ReplyDelete